SEO кейс ръст на органичен трафик със 108,96%

Услуга: SEO оптимизация със заплащане за трафик.

Тематика на проекта: Онлайн магазин за осветителни тела, мебели и декорации.

Регион: България.

Период на оптимизация: 01.04.2014 — 31.05.2015.

Общ бюджет за оптимизация: 3 021 лева (включва таксата на агенцията).

Клиентски проект — онлайн магазин, занимава се с продажба на осветителни тела и мебели.

Цел на оптимизацията на проекта: Увеличение на органичния трафик.

Основна работа

Работата над проекта започна началото на април 2014 г. Онлайн магазинът e изграден на платформата Summer Cart и поради тази причина имахме доста технически пречки при реализация на техническите ни задания. Например, за изграждане на модул за автоматизация на мета данни (title, description, h1) за продукти ни трябваха няколко седмици.

Проведена е следната работа

  1. Събрахме пълно семантично ядро от ключови думи и фрази.
  2. Закрихме за индексация страници, които не носят семантична тежест: Вход, регистрация, количка, доставка. Някои страници, които не са интересни на потребителите и не носят трафик, трябва да бъдат затворени за индексация посредством мета таг noindex.
  3. Оптимизирахме страниците от страницирането, като ги описахме с rel=next/prev и ги отворихме за индексация, защото бяха затворени с мета таг noindex. При преход в страницирането при връщане към първата страница, се добавяше параметър “?page=1”, който заменихме с правилния URL адрес (основен адрес на категорията) и пренасочихме автоматично с 301 Redirect към главната страница от страницирането за всяка категория.
  4. Започнахме плавно натрупване на външната линк маса от тематични сайтове.
  5. Внедрихме модула за разпределение на вътрешната линк маса и в него добавихме всичко ключови думи и фрази, които не успяхме да използваме при разписването на мета данните за категориите.
  6. Направихме шаблони за автоматично генериране на мета данни за продуктови страници. Сайтът има над 10 000 и продукти и ръчното им разписване отнема твърде много време.
  7. Настроихме цели в Google Analytics, настроихме Ecommerce Analytics.

Работа над структурата

Основната ни задача беше да създадем на сайта целеви страници, които са полезни за потребителите и може лесно да се намерят при търсене. Структурата е създадена върху основата на събраното семантично ядро, което се състои от няколко хиляди ключови думи.

Извършихме следната работа по отношение на структурата:

  1. Разделихме категориите, които съдържаха в себе си няколко различни типа продукти. Например «за кухня»,«за баня»,«за детска стая». Всяка категория получи отделна целева страница.
  2. Добавихме нови под категории с различни параметри. Например LED или енергоспестяващи лампи.
  3. За всяка целева страница беше добавен текст.

Използвани са следните инструменти

  1. SERPstat.com — за събиране на пълно семантично ядро от ключови думи и фрази.
  2. «Сибир» — автоматизирана система за технически контрол на грешките, която ни дава възможност да оползотворим времето по проекта. Системата в автоматичен режим следи за промените по сайта:
  • промяна или изтриване на мета-информацията на целевите страници;
  • изтриване на целевите страници;
  • затваряне за индексация на целеви страници, които трябва да бъдат отворени за индексация;
  • контрол за наличие на целевите страници в индекса;
  • контрол на десетки дребни грешки на целевите страници, които влияят върху видимостта на сайта в търсачките.

    3. Скрипт «Троцкий» — вътрешен скрипт на Netpeak за разпределние на вътрешната линк маса.

    4. Скрипт «Netpeak StopExit» — скрипт за връщане на потребителите, които са готови да пуснат сайта и подобрение на поведенческите фактори.

Резултати

Въпреки бавното темпо за реализация на техническите ни задания, успяхме да отбележим положителна динамика в органичния трафик и ръст.

Месец с най-големия ръст — Януари 2015.

Ръст от 108,96% през Януари 2015 спрямо Януари 2014. Какво не успяхе да направим освен всичките технически задания:

  1. Не успяхме да внедрим инструкции за онлайн магазини с цел увеличение на онлайн продажби.
  2. Не успяхме да внедрим инструментите за увеличение на офлайн конверсии:
  • система за проследяване на обажданията Ringostat;
  • модул Callback за поръчка на телефонно обаждане с последващо автоматично свързване на оператора с посетителя на сайта.

Това е доста актуално за този тип бизнес — повечето продажби се завършват на място в шоурума.

0
0
0
Открихте грешка? Маркирайте я и натиснете Ctrl + Enter.